вівторок, 31 жовтня 2017 р.

Prekrasa від Ольги Нарбут. Моє інтерв'ю, без прикрас :)

Моє інтер'ю на http://korali.info



Ольга Нарбут першою в Україні почала проводити онлайн курси з традиційної української вишивки та організовувати (онлайн) виставки робіт сучасних майстрів з різних куточків України і світу. 

- Скільки часу Ви захоплюєтесь і пропагуєте українську вишивку та давні техніки виконання? 


- 5 травня 2010 року я прийшла в музей І.Гончара на курси вишивки до Юрія Мельничука і це стало для мене відкриттям традиційної вишивки, прадавніх технік вишивання, історії, культури, мистецтва та майстерності, а також певною мірою, самої себе. Без перебільшення, вважаю, що це одна з важливих подій в моєму житті. З чого усе почалося? З нестримного бажання вишивати.
- Це професійне поле Вашої діяльності чи велике захоплення? 
- Це велике захоплення яке, на сьогодні, стало моєю професією. Скільки часу на тиждень воно займає? Повноцінний робочий тиждень :)

- Хто допомагає Вам реалізовувати "прекрасні" проекти? 
- Від самого початку до сьогодні я веду проект сама, за винятком технічних робіт, які виконуть залучені професіонали: написання сайту, відеозйомка. Щоб проекти були прекрасними - доводиться багато навчатись, ще більше працювати, опановувати нові навички, технології, платформи та сервіси, постійно бути в курсі подій і трендів, тестувати, тестувати і тестувати… бо багато речей, які я роблю в мережі для поширення інформації про традиційну українську вишивку, я роблю першою, в цій ніші такого ще не робили. 
Найперше, допомагають майстри своєю участю в проектах, підтримкою. Я безмежно вдячна кожному майстру за це і за довіру. Проект Prekrasa Studio планувався саме як платформа для майстрів, а не для мене. Зараз я вже можу показати майстру, якою може бути платформа і що я можу йому запропонувати на своєму власному прикладі. Сподіваюсь, що мрія моя здійсниться і проект набуде запланованого формату. 
Допомагають учасники, для яких ці проекти робляться, підписники і читачі. Якби не було такого потужного зворотнього зв’язку, не було б проекту. Коли я запитувала себе: чи варто починати проводити майстер-класи, чи проводити онлайн, чи робити емейл розсилку, чи розвивати сторінку в фейсбук, інстаграм… я прийняла рішення, що буду робити свою роботу якщо це буде комусь ще потрібно, крім мене. 
Зараз допомагає видавництво Родовід, надавши призи для учасників п’ятої онлайн виставки. Мені дуже приємно, бо це визнання рівня і моєї роботи, і рівня робіт учасників. 
Я - за екологію в відносинах і в бізнесі. Мені імпонує відкритість, підтримка і взаємовигода в співпраці. Переконана, що збереження, відродження і розвиток традиційного ремесла, яке наш народ підніс до рівня мистецтва, можливе лише спільними зусиллями.

- Розкажіть про студію. Чим вона цікава? Хто туди може прийти? 
- Насамперед, це онлайн проект, відкритий і доступний для всіх, з будь якої точки планети де є інтернет. Сайт, блог, сторінка в фейсбук, інстаграм. Зараз в фейсбук проходить вже п’ята он-лайн виставка "Вишиваний твір". Там такі неймовірно красиві роботи, що бракує слів! Обов’язково перегляньте, натхнення - гарантовано! А в блозі допис про Борщівську сорочку яка збереглась в родині...
Для проведення заходів у Києві винаймаю приміщення. Наприклад, нещодавно закінчився мій курс по вишивці мережкою в Національному музеї народного декоративного мистецтва України. Вдячна музею за надану можливість, було приємно працювати. Коли навчаю вишивати традиційними техніками, я прагну показати першоджерело, витоки, навчити розуміти і відчувати їх. 
На будь який ресурс чи захід Prekrasa Studio, онлайн чи офлайн, може прийти кожен бажаючий. Запрошую! 
Хто вже приходив? Якщо говорити цифрами… Блогу вже 6 років, він налічує понад 400 дописів які переглянули більше 815 000 раз. Майстер-класи відвідало біля 1000 учасників в Києві, Дніпрі, зараз запланований у Львові і звісно, в мережі. Географія аудиторії вражає! Це вся Україна та ще понад 20 країн. Найголовніше, я бачу результат своєї роботи. Ті, хто приходив навчатись - вишивають! Пишаюсь результатами своїх учнів, це надає мені сили і впевненості що я роблю правильні речі і що потрібно робити їх ще кращими:) 

- Ваші відео-курси з вишивки покликані популяризувати укр. вишивку чи так легше донести інформацію людям з інших міст і країн? 
- Це і перше, і друге разом. Я прихильник мультизадачності :) Отримую дуже багато листів з вдячністю за можливість знайомитись з традиційною вишивкою від людей з різних куточків України і з за кордону. Зараз, що мене дивує найбільше, почали надходити такі листи не лише від українців. 
- У Вас є власна колекція ексклюзивного одягу? 
- Якщо говорити про старовинний одяг, то колекції, як такої не маю. Є кілька речей які використовую на майстер-класах для ілюстрації технік вишивки чи особливостей крою. Натомість, створила велику фото колекцію старожитностей з музейних і приватних зібрань якою ділюсь на своїх ресурсах. 
Маю невеличку колекцію власноруч вишитих сучасних речей які залюбки одягаю на важливі події і в повсякденному житті. Старовинний одяг не ношу. Власний, сучасний - з задоволенням! В ньому почуваюсь комфортно і затишно. Кожна моя сукня чи блуза творилась частинкою серця, кожний візерунок прийшов тоді, коли він був мені потрібний і органічно прикрасив собою річ. Кожний стібок вишивки зроблений моїми руками там і так як я хотіла. 

- Як Ви ставитесь до сучасного формату вишивки (напр., у стилі Р. Богуцької чи з використанням сучасних кольорових тканин). І чому? 
- Я ретельно слідкую за тим, що відбувається. Щось мене тішить, щось захоплює, щось засмучує, щось болить. Зараз багато виробів створюється в етно стилі, на будь-який смак і гаманець. Ще більше копіюється. Це ринкові відносини, питання попиту і пропозиції. Тут вирішує споживач. 
Вважаю не прийнятним нищення старовинної вишивок під будь- яким гаслом. Це наша культура, наша історія, ідентифікація нас як нації. І лише від нас залежить - чи вбережемо ми її, чи спаплюжимо і знищимо. 
Запрошуємо зайти і подивитись:
Онлайн виставка Вишиваний твір: goo.gl/rBM6yA
Інстаграм @prekrasastudio
Сайт з майстер-класами, та відеокурсами https://www.prekrasastudio.com/
Спілкувалась Оксана Кришталева, Льві


Увага! Схеми автентичних візерунків, майстер-класи з вишивки і традиційного крою від майстрів з різних куточків України та блог чекають на вас новому офіційному сайті https://www.prekrasastudio.com/ Запрошую!

2 коментарі:

  1. Вам личить ця зачіска, пані Ольго :)
    Мабуть Ви вже знаєте багато людей, котрі добре розуміються на старовинних звичаях. Я Вам аж заздрю з цього приводу.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую :)
      Часом, я сама собі заздрю тримаючи в руках унікальні речі чи спілкуючись з цікавими людьми.

      Видалити