суботу, 16 вересня 2017 р.

Загублене інтерв'ю з Ольгою Нарбут

ОЛЬГА НАРБУТ: «Українська вишивка має надзвичайно стильний вигляд в сучасних матеріалах»

З Ольгою Нарбут — вишивальницею, автором блогу №1 про українську вишивку та сторінки Prekrasa Studio, досліднецею української вишивальної традиції — приємно зустрітися і без приводу. Однак у нас привід все ж таки вималювався: бренд ЗЕРНО випустив капсульну колекцію суконь, дизайнером яких і стала пані Ольга.
Про унікальний проект, про те, як перетворити захоплення на справу життя, і, звісно, про актуальні питання «життя» української вишивки у наші дні ми поспілкувалися з цілеспрямованою та натхненною Ольгою Нарбут.
  



Ольго, до того часу як вишиття переросло у більш ніж захоплення, ви працювали у сфері нерухомості. Чим було викликане таке серйозне зацікавлення рукодільним мистецтвом?
2010 року я прийшла до Музею Івана Гончара на курси вишивки Юрія Мельничука — і вважаю це однією зі знакових подій у моєму житті. Ще раніше в моєму житті трапилася цікава подія. Я вирушила до Великої Британії вивчати англійську мову. Тоді хотілося взяти з собою сувенір, який гідно презентував би Україну. Жінка, до якої я їхала, була доброю господинею, тож я подумала, що подарунок у вигляді серветок або скатертини з українською вишивкою їй сподобається і буде корисним. І ось я вручила такий подарунок, вишитий трояндами. Вже згодом зрозуміла, що він був примітивним. Тож коли повернулася до України, почала шукати достовірну інформацію та досліджувати традиційну українську вишивку.


У наш час як може себе реалізувати майстер із вишивки, знавець вишиття?
Коли ми вдома тихенько вишиваємо, і це приносить нам задоволення – це одне. А коли хочемо зробити бізнес на цьому, то хобі перестає бути хобі, а перетворюється на роботу у сфері, яку ми любимо. Це вже інший рівень. Блог про українську вишивку, який веду з 2011 року, щомісяця читають майже 30 тис. людей — без реклами та просування. Думаю, це досягнення, адже він україномовний і це дуже вузька сфера. У цьому блозі зібрані приблизно 60 майстер-класів із різноманітних технік української традиційної вишивки. Як моїх, так і посилань на майстер-класи інших майстрів із різних куточків України. І нещодавно я почала організовувати майстер-класи з вишивки та народного крою, де навчаю не тільки я, а й майстри високого рівня, які входять до мого особистого ТОП-рейтингу (усміхається).




Чи побільшало прихильників вишивки на хвилі піднесення патріотизму в Україні?
З одного боку так, а з іншого — на хвилі популярності з’явилося чимало неякісного інформаційного матеріалу. Це теж стало причиною того, чому я вирішила вийти із затишного куточка свого життя до людей — для того, щоб показати, якою українська вишивка є насправді. За ажіотажем губиться цінність вишивки. Однак маю надію, що невдовзі кількість переросте у якість. Мене тішать шляхи розвитку, які з’являються. Українська вишивка має надзвичайно стильний вигляд на сучасних матеріалах.



Яким джерелам довіряєте ви?
З українських — це видання Олени Кулинич-Стахурської «Мистецтво української вишивки». Його я називаю букварем вишивки (усміхається). Там вдало подані описи, схематичні зображення, фото. Також раджу книгу Тетяни Дяків-Оніл «Українські стіби», за якою я сама вчилася.


 
Опишіть портрет поціновувачів української вишивки…
Часто до мене за порадами звертаються з української діаспори. Мій блог читають в Україні, США, Італії, Бразилії, Німеччині. Щодо вікової категорії, то 40% — 35—45 років, і по 20% — 25—35 і 45—60 років. І мене тішить, що є молоді люди, які цікавляться вишивкою.




Ольго, поділіться, як народилася ідея спільного проекту із ЗЕРНО?
Це була ініціатива засновниці ЗЕРНО Христини Патик. Я тоді саме хотіла пошити собі сукню, щоби вона була скрізь доречна, щоб у ній було зручно подорожувати і Україною, і за її межами. Хотілося, щоб вона викликала не подив, а захоплення. Тож я створила ескіз, підібрала вишивку. Таким чином, з’явилися на світ чотири льняні сукні з однаковим кроєм, однак із різною вишивкою: чернігівський, борщівський, полтавські візерунки.


Спілкувалась Дарина Фіалко.
журналіст, редактор у 1+1 media
фото з сторінки Зерно у фейсбук

Увага! Схеми автентичних візерунків, майстер-класи з вишивки і традиційного крою від майстрів з різних куточків України та блог на офіційному сайті https://www.prekrasastudio.com/ Запрошую!

Немає коментарів:

Дописати коментар